På Löpet!

Dagen började lugnt, efter att ha gnuggat bort morgongruset i ögonen så var det rätt in i duschen och frukost som gällde och försöka göra det bästa av dagen. ;)
Men sen när kvällen närmade sig och blev typ 18 så tog jag på mig löpskorna och begav mig till Pålsjöskog.
Uppvärmningen blev cykeln dit och jag startade lite go musik att jogga till och sen startade jag appen i telefonen så man kan se hur långt man har sprungit och hur fort och på hur lång tid m.m.
Sjukt bra app! =)
Det var ju "bara" 3 månader sen jag tränade ordentligt, första månaden tränade jag typ bara 1-2 ggr i veckan och de andra sista 2månaderna har jag inte tränat nåt alls.
Så bara jag fick på mig löparskorna och lite träningskläder så kände jag mig hemma igen. ;)
Taggad till tänderna så bar det iväg som sagt och det gick riktigt bra.
Appen visade att jag sprungit ca 3km på 14:17 min. och när jag kollade historiken så sprang jag på 13:58 min sist jag sprang och då ska jag ha varit i hyfsad form med tanke på att jag tränade mycket mer då än vad jag gjort på senaste tiden.

Så jag är rätt nöjd med min insats, men jag vågade inte ta i så mycket igår för jag visste inte hur min kropp skulle svara på denna ansträngning.
Det gjorde lite ont i vaderna och i magen.
Min tanke var att jag skulle träna MMA som idag så det passade bra att testa kroppen lite och se, det var inte planerat att springa för att se inför idag.
Jag träffade nämligen en träningskompis på Hemköp och vi började så klart snacka träning och han tyckte jag skulle komma och "rulla" lite som idag då.
Som sagt kändes det även i magen och jag tänkte då att ett slag i magen skulle jag inte palla, men jag hade också käkat rätt dåligt under dagen. inte lite, men näringsfattigt.
Så det skulle kunna bero på det att jag kände så i magen.

Men det var riktigt nice att få röra på "fläsket" igen. ;)
Nu e snart hösten här, så det är bara att försöka att komma ut och få springa så länge det tillåts. ;)

Go you all!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0