"Träningsvärkstaden"...

I Fredags gjorde jag mitt första ordentliga pass på gymmet på ca 3 månader.
Har aldrig haft så långt uppehåll innan.. okej jag har varit där litegrann för det går ju inte att hålla sig där ifrån helt!
Men då körde jag bröst och triceps och det känns fortfarande som satan i bröstet och lite i triceps.
Ändå sänkte jag vilkterna utöver det jag kände att jag var tvungen för att jag tappat styrka.
Men jag gjorde även en insats idag och tog mig ner till grottan och körde rygg biceps.
Jag slängde ihop ett tredagarsschema för att komma igång och inte köra för hårt nu i början för att sen utöka.
Jag har tänkt att jag ska vara tillbaka där jag slutade om ca 4-6veckor längre tid får det inte ta, så det är bara att köra på med kosten som jag gjort tidigare och träna och känna efter hur kroppen känner sig.
Inga konstigheter!! ;)

I Fredags började jag med hantelpress sen körde jag snedbänk med hantlar för att sen avsluta med flyes.
Sen var det på triceps och ge den vad den tålde den dagen.
Där bärjade jag med pushdown sen enarms pushdown eller vad vi ska kalla den övningen.
Man tar en trissa i cable crossen fäst där uppe och har handen vid bröstet och trycker ner, typ.
Och sen avslutade jag med triceps press bakom nacken, som går till så att man tar en hantel och håller bakom nacken och sen trycker upp den till nästan rakar armar.
 Jag får tillägga här att jag körde väldigt lätt på sista tricepsövningen och jag gjorde den övningen bara för att jag ville ge lite mer, kände att jag hade mer krafter kvar i triceps utan att ta ut mig för mycket i och med att det var ett tag sen jag körde ordentligt.

Idag började jag med drag i z-stång sen fortsatte jag på vingarna med stångrodd och där på så kände jag lite på hantlarna och drog lite i dem.
Och jag avslutade ryggen med ryggrullningar i maskin.
Biceps var nästa projekt och där började jag med vanliga hantelcurl och gick vidare med en annan hantelövning som jag inte har nåt bra namn på.. ;) sen fick det ta mig tusan räck för denna dag.
Båda gångerna körde jag ca 5min uppvärmning och sen själva passet gjorde jag på ca 35min båda gångerna också.

Inget overkill här inte. Och vi är på gymmet för att träna, snacka skit kan vi göra innan, efter eller kanske till och med en annan gång.

Hoppas ni fått inspiration inför höstens träning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0