what's going on!!

I tisdags var jag på Söderåsens GK och spelade.
Det var en trevlig runda som började med par på ettan och bogey på andra och par på tredje, så det var en kanon start, allt satt.
Jag hade fantastiskt långa drivar och långa puttar som satt så jäkla bra!!
Putten på ettan är nog en av de bättre jag gjort, en putt på ca 6-7m och rätt i "koppen". ;)
Men efter 3:an så började det gå lite ostadigare...
Jag sa redan efter ettan att nu har jag poäng så att jag har råd att spela bort mig lite senare under rundan.
Men man är tävlingsmänniska och vill inte riktigt inse att man ska spela kasst sedan man fått en sådan start.

Väl på 10:e så släpper vi igenom en 2boll och sätter oss på bänken sidan om tee för att käka en macka och ser de 2 slå ut.
Man ser på svingen att de har rätt lågt handicap (typ 5-7 i hcp) och slår rakt och fint som man kan förvänta sig..
Sen är det min tur att slå ut och gör så med bravur!!
En drive som går rakt och fint ca 270m!
Sjukt nöjd går man fram och ska bara chippa in den med ca 80m kvar och vad gör man med chippen som har varit det som har funkat bra rakt igenom rundan?!? Jo, man slår den för kort och lite för mycket höger... skit att spela bort en sån drive, som man 3puttar på det.
Men man drev ut de andra 2 med minst 100m. =)

Inte länge man får vara glad i golf...
Men jag sänkte mig mot förmodan med ett slag. ;P

Vet inte om man ska kalla det en anekdot men på sista hålet så slog jag en hyfsad drive igen (som dom satt denna dag!! Inte alltid jätterakt men...) men in på 1:a hålet vilket inte är helt fel väg att gå för att komma in lättare på green.
Då tar jag fram wedgen och ska slå in den typ 100m men självklart ska man göra nåt fantastiskt som att slå in bland de få träd som man har rakt framför sig som jag tänkte slå över...
Jag har 3 bollar som ligger vid min boll och ägarna till dessa kommer mot mig samtidigt som jag slår (2 tjejer och en kille) varpå killen säger efter jag slått. -Jag såg det...
Kul tänkte jag, kom hit så kan jag slå in dig på green istället!!
Kände en frustration och det kokte inom mig.
Då svarar jag, det var synd jue. Och hade på tungspetsen, men såg du min långa drive mot din 150meters drive?!?
Men jag ska inte sänka mig till hans nivå.

Det var iaf en riktigt kul och utmanande bana som jag gärna spelar igen nu när jag vet hur den ser ut.

Annars har det varit lugnt på träningsfronten senaste tiden... som vanligt.. men nu börjar vädret bli ännu tradigare så nu kan man gå till gymmet med gott samvete utan att missa fint väder. ;)

Igår var jag på hemmabanan och spelade 9 hål och det gick inte alls att hålla hcp (hade typ 13 poäng).

Nu är det dax för gymmet och hoppas att det går bättre där! ;)
Light weight baby!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0