Fight Night

Det var härligt att vara på träningen idag!

Vi började med att springa runt salen och snurra lite på armarna och så som vanligt, men sen började vi att träna lite på att "räka" * som uppvärming också.
Både vanliga och sen tvärtom så vi skulle röra oss närmre vår motståndare.
Efter det skulle vi göra armhävningar där vi skulle stanna nere en stund sen upp och upprepa detta.
Sen skulle vi stanna i mitten, i 90grader som tränaren sa.
Sen var det dags att lägga sig på rygg med händerna under sig och ha hakan vid bröstet och "paddla" med fötterna, sen röra dom i cirklar och sen skulle vi ta benen i sidled.
Jobbig uppvärmning men ändå långt ifrån förra veckans.

Då var uppvärmningen klar efter 30min och det var dags för lite boxningstekniker med mitsar.
Vi körde lite på frihand där mitshållaren fick bestämma hur man skulle slå.
Sen la vi till att när tränare sa "nu" så skulle mitshållaren göra en höger krok och jag skulle ducka och sen slå en jabb och sen direkt en krok.
Efter det bytte vi ut det att när tränaren sa "nu" skulle mitshållaren göra en krok igen men jag skulle då göra en double leg takedown*.

Och sista 30 minuterna var det spärring, vilket gick rätt bra idag.
Vi började stående med sparkar och slag för att sen göra nertagningar och fortsätta på mattan med slag och gå på låsningar.
Jag fick dock ett slag mot ansiktet när vi stod upp som tog lite illa så jag lyckades få en liten blåklocka.
Han träffade med kanten på sin handske och inte med dämpningen, vi körde med grapplinghandskar.
Sånt som hör till.

Jag måste träna på nertagningar för jag skulle ta ner en kille på 127kg idag och han fick in en giljotin för att jag inte lyckades få ner honom tillräckligt fort.
Det är svårt när jag är så lång och dom andra korta också, för det blir att jag måste ner så långt så jag blir väldigt sårbar.
Men jag ska utvecklas och det är snabbt, jag har vilja till det...
So bring it on!

Nu får ni ha en god natts sömn, för det ska jag.


*"räka" är att om en kille sitter över en så ska man brygga upp och sen trycka sig ut så att man kommer loss med benen.
Bättre kan jag inte förklara.

*Double leg takedown är när man tar tag i motståndarens lår och välter honom så han landar på rygg,för att komma i överläge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0