Fredagsfys!!!

Tränigen i Tisdags gick bra, var lite snuvig fortfarande sedan förkylningen förra veckan.
Jag körde rygg och biceps, så jäkla gott det är att bygga på sina "vingar".
Skämt och sido, det var ett tag sen jag körde just rygg känns det som, eftersom jag inte kunde träna förra veckan pga sjukdom.

Men jag tänkte att jag skulle kunna bjuda på en liten anekdot...
Jag skulle ta av mig min tröja för att vaska av mig lite innan jag skulle gå ner till den ökända "grottan".
Men då kände jag att jag nog också behövde gå på toa innan, så jag sätter mig på toa och tänker att jag lika gärna kan ta av tröjan nu medans jag ändå "bara sitter" här.
Det var en lysande id'e, väldigt effektiviserande.
Men då bara känner jag hur det smäller till i min högra axel och jag kan fan knappt röra den.
Jag gör ett tappert försök att torka mig men utan bättre resultat.
Prova torka er med fel hand! Skit svårt bokstavligt talat...
Väl klar på toa går jag runti min lägenhet och jag skriker av smärta, verkligen skriker varje gång jag försöker röra den.
Jag får ta hjälp med vänster för att överhuvudtaget kunna lyfta den, men jag kommer inte långt.
Jag hittade två läge jag kunde ha den i utan att det gjorde allt för ont.
Men jag är ju som jag är och ska hela tiden se om jag inte kan röra armen.
Jag undrar vad grannarna tänkte, om dom hörde när jag skrek?!?!
Jag la mig raklång i soffan och klart telefonen ringde då också.
Kommer inte ihåg vem det var men jag var nog inte så rolig att prata med för det gjorde fruktansvärt ont i armen.

Så då kommer vi till läxan:
Istället för att ha så "bråttom" att man ska effektivisera så lite tid som att ta av en tröja och behöva vänta två timmar för att kunna gå att träna är det bättre att göra en sak i taget...
Men det var gött att jag kunde få igång armen igen, jag såg ju att jag eventuellt skulle behöva vara borta från träningen någon månad kanske.

Igår var jag på gymmet igen och körde Axlar och Ben.
Det var skönt, men jag vågade inte riktigt köra på för fullt på axlarna i och med denna ovannämnda incident.
Men benen fick sig en rätt så ordentlig genomkörare.

Om ca en timme kommer jag stänga morsans spa och köra hemmåt för att byta om till ett bröst, triceps-pass.
Efter det så är det ner på stan för att ta en öl.
Kommer bli väldigt lugnt då jag ska träna imorgon också.
Då blir det rygg och biceps för att sen på måndag börja mitt "vanliga" schema igen, där jag börjar veckan med bröst och triceps.

Så ha ett härligt Fredagsfys idag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0