Handicap sänkning

Igår var jag ute redan klockan 8 på morgonen och inget regn som det var utlovat, så man höll tummarna för att SMHI skulle ha fel som de brukar ha... ;)
Jag mötte upp en kille som jag snackat med i måndags och skulle gå en runda med som igår (Torsdag).
Han har innan denna runda 31,5 i Hcp så vi ska vara jämna, men han har inte haft någon att gå med som har officiellt Hcp så han har inte kunnat sänka sig iom detta.
Han har sagt att när han har gått själv så har han haft typ 26-27 poäng på nio hål och för att klara sin Hcp ska man ha 18 poäng
Detta innebär att han borde sänka sig, men då måste han gå med t.ex. mig som får sänka honom...
Nja, inte med en högerkrok som det kankse lät som. ;)

Vi började gå 9 hål och jag gick inte in för att sänka mitt Hcp utan gå "fadder" åt honom som man kallar det så att vi kunde sänka honom.
Efter vi kom in så visade det sig att jag gick precis på mitt Hcp och han fick 19 poäng, så han sänkte sig ½ slag.
Vi kom överrens om att gå dom andra 9 hålen också för att se om vi kunde få ner honom yttligare.
Det slutade med att jag sänkte mig 2 slag och han yttligare 1 slag, så nu ligger vi på samma Hcp, 30.
Bra jobbat, Jimmy!! Tack!! ;P

Idag har det tyvärr inte funnits tid för att träna det där närspelet som jag nämnt innan men kanske imorgon, ;)
Nu ska jag iaf sätta mig och käka, sen slänga på mig andra kläder och dra ner till Pub ro.

See ya! ;)

Ps. Kommentera gärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0