På G igen!!!

Nu är jag hemma och nyduschad efter ett härligt axel och benpass på gymmet.
Det gick långt över förväntan, eller jag är rätt motiverad till min träning igen vilket jag inte varit på ett par veckor nu.
Det är skit att inte ha motivationen och för mig innebär det att jag går ner i vikt.
Vilket jag definitivt inte vill!!!
När jag inte har motivatonen eller om jag mår dåligt så äter jag väldigt lite om dagarna som givetvis medför en viktminskning.

Men som sagt, det gick skit bra idag.
Jag har nämnt det innan att jag är rätt stark i axlarna och det släpper aldrig verkar det som.
Toppen!!! Det gillas.
Så axlarna gick hur bra som helst.
Jag brukar bara köra tre övningar och då räknar jag inte in trapzen.
Vilket betyder, som idag körde jag, militärpress (tar hela axeln), sidolyft med hantlar,framsida med hantlar, baksida i cabel crossen och avslutade med trapzen.
sen var det benens tur att få lite genomblödning så jag började med benpress och gick sen vidare till benspark.
Men sen när jag skulle köra baksida ben så gick det inte längre...
Jag hade en otrolig vilja för jag var verkligen på G idag och kände mig både stark och pigg.
Skulle köra leg curl men det gick som sagt inte och det beror på att jag har fått en smäll på mitt högra ben som jag har känt av men inte så mycket som mitt vänstra ben, som en kille ville döda på MMA:n i Torsdags.
Smällen fick jag över knäskålen, vet inte hur det gick till men ont gjorde det efter träningen iaf.
Kände inget under passet...
Så jag fick helt enkelt lyssna på kroppen och inte genomföra den övningen så det eventuellt blir värre.
Vila får det bli, så det hinner läka så snabbt som möjligt.
Shit happens i denna underbara sport som MMA.
Vet att det inte är alla som gillar att jag håller på med MMA, som frågar varför och vad jag får ut av det.
Det är nåt jag kan svara på längre fram för nu måste jag börja fundera på hur jag ska ta mig till min kusin Niklas som fyller 18år.

Men i övrigt är jag nöjd med min insats på gymmet idag för allt annat gick så bra.
Så jag önskar er alla en underbar lördag och helg!!
Peace and out!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0