Tillbaka på ruta ett... Men med nya möjligheter och nytt intresse!

Nu ska vi se om jag kan komma igång med bloggen igen?!?
Hrm, det blir nog inte så lätt om jag känner mig själv.
Men nu kör vi!!

Då får jag väl börja med en "liten" uppdatering om vad som hänt sen i Mars...
Jag skulle ju försöka hitta en utbildning till hälsocoach men det verkade bli svårare än tänkt, men nu ser det lite ljusare ut och jag säger inte mer än så, just nu... ;)

Sedan senaste inlägget har jag lagt ner MMA:n så länge för att jag tyckte det blev lite för mycket kostnader med medlemsavgifter, handskar, benskydd och annat man kan behöva.
Men till hösten hoppas jag kunna börja igen. :D

För det är nämligen så också att jag har börjat med det många har förutfattade meningar om och kallar "moderatbandy", nämligen golf.
Jag fick ett gyllene tillfälle att prova på golf och jag har ju haft klubbor som har stått i garderoben sedan 2000.
Den enda erfarenheten jag har av golf är att jag har spelat på pay and play banor och det har bara varit allt ifrån 1-5ggr/år och nåt år ingenting alls.
Men nu har jag blivit lite "biten" och det beror nog mycket på att jag är väldigt tävlingsinriktad och att det visade sig att jag hade hyfsade förutsättningar.
Därmed inte sagt att jag satar på touren. ;)
Men jag ska dra det lite kort om hur det började...

Jag gick en kurs och fick så kallat "grönt-kort" och normalt börjar man med handikapp 36+ vilket inte säger ett skvatt om hur bra/dålig man är så vi bestämde att jag skulle börja på handikapp 54 som man gjorde innan 36+ kom till.
Jag har jagat för att komma ner i handikapp (eller officiellt handikapp som innebär att man har 36 eller mindre)
och det började med att efter första gången jag spelade så fick jag Hcp 48 sen ner till 46 och sen 42.
Sen när jag var på 42 så fick jag förslaget att jag skulle gå på Hcp 36 och på Lydinge där jag spelar så har jag 7 slag i slope vilket innebär att jag får 7 extra slag, så räknar man ihop det (36+7=43) så borde jag klarade det jue.
Vilket jag också gjorde! =)
Samma dag som detta var gjort så gick vi en runda till på nio hål och vips, jag var nere på 32 i Hcp.
Sen har jag härvat där ett litet tag...

Det är riktigt härligt med golf får jag ändå säga för man får frisk luft och man rör på sig (inte som på gymmet dock) och får använda insidan av skallen.
Det är en sann utmaning för mig att behålla lugnet och inte bli allt för frustrerad och förbannad...
Men det är tur att jag har fått lärt mig lite utav det ifrån darten att behålla lugnet, mer än innan kanske jag ska tillägga. ;P
Jag älskar när solen visar sig och passar direkt på att komma ut och njuta av den.

I början när jag började spela så hade jag så stora krav på mig själv och tänkte hur svårt kan det vara!?
Den lilla bollen ska ju bara i det där hålet...
Haha, som jag har fått erfara att det är mycket mentalt och jag är nog benägen att hålla med de som säger att det är 80% menatlt och 20% fysiskt om inte mer mentalt.
För så många bollar jag har slagit väck och sådan lust jag har haft att knäcka klubban. ;P
Redan från början visade det sig att jag slog långt och fick reda på att jag var den som kanske slog längst på klubben, men vad hjälper det när man inte fixar närspelet vid green så som man borde!!?! ;P
Där är herrar som slår 150meter med sin driver och har typ 17 i Hcp och man frågar sig hur i hel..te är det möjligt!?!??
Jo, det är inte så svårt att fatta.. Dom    slår    rakt!!!

Tack och hej för mig så länge! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0