Hektiskt men kul

Igår jobbade jag hos morsan, sen bar det ner till gymmet för att sen gå raka vägen hem och göra vid mig för kvällen.
Vi firade att morsan och jag har fyllt år och önska Dina lycka till i Frankrike som hon ska vara aupair i ett år i.
Jag fick en kaktus av morsan och Janne, vet inte vad dom vill ha sagt med det.
Men det betyder väl att dom känner mig lite för bra.
Jag har haft orkid'eer som ska vara lätta att sköta och inte så lätta att döda.
Men inte då, fråga mig.
Jag har dödat ett gäng, står en död i fönstret nu som ska slängas.
Har INGA gröna fingrar!!

Jag vaknade hemma hos morsan vid 12 och sen gick jag ner och tog lite frukost.
För att sen lägga mig i deras grymt stora sköna soffa med familjen.
Ja, förutom Dina som tog mina hemnycklar och ockuperade min lägenhet efter hårt festande verkade det som.
Körde hem vid 13:30 tror jag klockan kan ha varit, där Dina fortfarnade var kvar.
Jag gjorde mig en hemmagjord proteinare och sjönk ner i soffan för att se resterande som var kvar på filmen (trippel x) som hon kollade på.
Sen slängde hon in handduken och drog till sin pappa som bjöd henne på söndagsmiddag.
Och vad gjorde jag?!? jo, jag somnade en timme. Precis som att jag inte sovit nåt innan...
Men det behövdes väl!?!

Men för att gå över till det mest väsentliga, min träning.
Det var ju rygg och biceps som gällde igår.
Jag hade gått igenom träningen flera gånger i huvudet innan jag var på plats och visste precis vad jag ville köra och hur jag skulle genomföra det.
Väl nere i "grottan" så gick jag bort mot "rodden" och körde på som bara den och var fokuserad på min uppgift till max.
Ca 10min senare hade jag slängt på 60kg på stången för att köra marklyft.
Körde någonstans mellan 15-20 reps, räknade inte så noga, för att sen göra om samma sak en gång till.
Sen ökade jag med 40kg och gjorde 10reps och ökade 10kg efter det mellan varje set.
Totalt blev det fem set.
Därefter bara flöt träningen på med yttligare två övningar för ryggen och sen vidare till biceps.
Man pratar om att kroppen har muskelminne och det har den verkligen.
Jag märker från första gången till andra gången som jag kört igenom hela kroppen att jag ökat i vikterna.
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om hur mycket jag lyfter (men sen är det kul att vara stark också) utan att jag får pump och framförallt kontakt i muskeln som ska stimuleras.
Kvittar vilket gym man går till så ser man dessa typer som tar i för kung och fosterland, men utför övningen fel.
Klart man kan "fuska" ibland men i så fall på dom sista repsen, för att ta ut det där lilla extra man har.

Imorgon är det Måndag och ny vecka och då är det nya tag som gäller!
Så kom igen nu alla som har avlagt det där nyårslöftet att börja promenera eller skaffa det där gym-kortet eller vad det nu må vara.
Tid är inget man har, det är nåt man tar!!!
Det är bara att ta tjuren vid hornen och investera en timme i dig själv om dagen, minst två gånger i veckan.
Sätt upp mål och kom ihåg att dom ska vara realistiska, ta inte vatten över huvudet.
Börja försiktigt för att sen ökapå om man känner för det.

Kommentera gärna för att få fart på denna bloggen och för att den ska bli mer intressant.
Det är ni som vet vad ni vill läsa om...
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0